Saturday, October 31, 2009

Salah aku ke?

salah aku ke jika dia tak memahami diriku? aku cuba berbaik semula.. tak semestinya berbaik semula 2 bererti bercinta kembali, tp ckup la sekadar berkawan... adakah kerana aku sibuk dgn kehidupan aku hingga aku tak jumpa dia menyebabkan dia marah n cakap yg bukan2 pasal aku? adakah tindakan aku yg menegur sikapnya itu menyebabkan dia tidak mahu bercakap dgn aku lagi.. kalau begitulah tanggapan dia, maknanya dia seorang yg tidak boleh menerima teguran, selama aku kenal dia pun, dia selalu menyakitkan hati aku tp aku tak tipu yg aku juga ada menyakitkan hati dia, tp semua 2 natural la.. tp kadang2 dia dah tau aku sibuk, tp dia nak jugak cari pasal n ckp aku bagi alasan tak nak jumpa dia.. padahal seminggu sebelum dia balik lagi aku dah beritahu yg aku ada event.. kenapa masih tak faham lagi? dia keluarkan kata2 yang menyakitkan hati aku sampai aku tak tahan lagi sehingga aku mengambil keputusan yang drastik.. tp keputusan aku itu tak semestinya membuatkan kami tak boleh bertegur or apa2.. kalau aku call diatak nak cakap dgn aku, maknenya dia masih belum matang dan berfikiran seperti budak2.. Keegoan dia 2 boleh memakan diri sendiri, dah la dgn sikap dia yg dah berubah mendadak 2.. dia menjadi lebih soSIAL tapi tu soal hidup dia, aku tak nak masuk campur tp bila dia cakap aku bersosial, mmg silap la.. org2 yg aku bergaul semuanya baik2 belaka..aku bergaul dgn org2 yg lebih tua dari aku supaya aku dapat mengenali dunia yg sebenar.. dari dia tu yang berkawan dgn org2 yang teruk smpai terpengaruh dgn dorang.. Aku bersosial pun aku tau batasan aku.. aku tak pernah cuba benda2 yg mcm dia cuba 2.. Walaupun aku berkawan dgn org yg bukan seBANGSA n seAGAMA dgn aku, tp aku ckup hormat dorang n dorang pun hormat aku.. itulah pergaulan yg sebenar dan bukan mcm dia.. nama je berkawan dgn org yg seBANGSA n seAGAMA, tp dia makin hancur.. dia makin teruk smpai pelajaran ko entah ke mana.. dia dah lupa tujuan dia belajar.. dia 2 terlampau "enjoy kehidupan soSIAL "dia 2.. lagi satu, dia ckp bergaul dgn artis ni byk keburukan.. wak luuu.. dia tak tau, smua benda ada keburukan cuma pandai2 la cari pergaulan yang betul..dia 2 yg salah bergaul,kehidupan aku jugak yg dia nak pertikaikan.. oleh itu, cik *****... silalah renung2kan pe yg aku ckp ni.. adakah semuanya salah aku? baik Cik ***** fikir sendiri okey

2 comments:

QieFLy si Dolce October 31, 2009 at 10:58 PM  

huhuhuh....sian kat ko....
i really hope that everything gonna be ok soon...