Sunday, March 22, 2009

PEKERJA2 KERAJAAN & SWASTA YANG ^&**%*%$&*&*^*&^&

hari jumaat lepas masa aku tgh sakit.. sakit yang tak tau sakit pe... aku pun g la ke klinik Sungai Buloh.. aku baru 1st time masuk klinik 2..so aku tak faham la cmne step nk daftar ke ape ke... aku pun tanya la elok kt nurse yang jaga kaunter pendaftaran 2.. "macam ne nak daftar ni" then dia pun jawab dengan kasar... "tak kan tak reti! tekan button A tu.. pastu kertas yg kecik 2 bagi aku, yang besar kau simpan smpai no. ko dipanggil.." ada ke patut nurse ckp cm tu.. dah la perempuan... tau la dia kerja dengan kerajaan tp tak kan la layanan yang diberikan cm aku ni sampah masyarakat je.. aku dah la dengan badan panas dan pening tahap melampau, aku pun sabar je la.. then masuk je bilik doctor 2, doctor 2 lak ckp if dah petang2 cmni, susah nak rawat sebab kami nak tutup dah.. bodoh tak bila dia ckp cm2?? dia fikir kesenangan dia jer.. aku yang tgh tak larat ni dia tak nak fikir lak... lepas je amik darah semua.. doctor 2 ckp hari isnin datang lagi wat rawatan susulan.. hmm.. dah la aku kena balik kampus sebab ad test hari isnin.. nasib baik la tiba2 doctor 2 jadi baik.. dia bagi surat dan ckp suruh wat rawatan susulan kt Hospital Jengka..


hari ni masa aku nak balik ke Kampus kesayangan aku 2, cam biasa la, naik metrobus yang tambangnya semakin hari, semakin naik.. tp tak kisah la.. faham2 je la ekonomi dunia sekarang ni kan.. yang wat aku rasa tak puas hati sangat2 bila tiap kali aku naik metrobus je mesti tiket aku sama dengan orang lain.. aku dah naik menyampah dah.. asyik sama dengan org len je.. hmm.. boleh gila gak la cmni sebab tiap2 kali nak naik bas je mesti kena jumpa driver ckp tket sama... then yg aku menyampah bila driver bas tu cakap "kau duduk la mana2".. cm tak kisah dgn masalah yang dihadapi oleh pelanggan.. hmm.. ni lagi 1 yg aku betul2 menyampah tadi.. bila driver bas 2 cakap.. "SIAPA NAIK BAS SAYA, KENA JAGA KEBERSIHAN... TAK NAK SEPAH2..SIAPA YANG MAKAN DALAM BAS BERSEPAH, SAYA AKAN PASTIKAN SEMUA ORANG TAK AKAN DAPAT MAKAN DALAM BAS LAGI.. DAN JANGAN SAMPAI TUMPAH..SIAPA TUMPAHKAN, SAYA NAK ORANG TU YAN MOP KAN NANTI.." ada ke patut ckp macam 2 kat pelanggan.. tak patut betul kan... dah la sepanjang perjalanan aku tgk dia sms semasa memandu.. tak ke 2 dah membahayakan keselamatan penumpang.. dah la aku tgh sakit masa 2.. tambah lak dgn sakit hati mmg parah la jawabnya.. then masa Mrs. X n Muff call aku, boleh lak si driver 2 pasang lagu hindustan kuat2... pe cerita cm ni kan.. dia tak fikir langsung ada penumpang yang sakit ke, nak tidur ke, ape ke... dia fikir diri sendiri je...
so, korang yang baca post kali ni..renung-renungkanlah.... dan fikirlah sendiri

0 comments: