Saturday, February 21, 2009

PEREMPUAN vs PEREMPUAN???

Kali ni aku bukannya apa...aku cuma ada kekeliruan je..kenapa if seorg muslim bercinta dengan seorg yg non muslim, ianya di jadikan isu yg besar? Kenapa mesti perempuan yg muslim itu perlu cakap bukan-bukan dan hina pasangan yang begitu? Ada sebab kenapa lelaki muslim tak pilih perempuan muslim 2... Hal ni pernah jadi kat aku.. So, aku tertarik utk menjelaskan kenapa aku pilih Mafil lepas aku berpisah dengan Fatin Ameera.
1- Mafil ni hormat org tua
2- Mafil faham status aku sebagai pelajar
3- Mafil sentiasa support aku n selalu bagi semangat
4- Mafil tak pernah menyakiti hati aku....
5- Mafil selalu wat aku rasa tenang bila aku ada masalah..
6- Kalau dia merajuk pun, tak sampai 5 minit..
7- Dia tak pernah kacau orang lain(tak pernah kutuk org lain)
DAN YANG PALING PENTING ADALAH...DIA HORMAT ISLAM

Tetapi, perempuan muslim zaman skrg ni:
1- Suka kutuk agama lain
2- Tak memahami
3- Selalu cari point utk gaduh
4- If tak msg or call, kata ada perempuan lain
5- Mengumpat
6- Merokok depan org ramai
dah..aku tak nak ckp byk lagi sebab nt ad yg kate aku ckp cm2 sebab aku bercinta dengan Mafil..
tp ni hakikatnya ye..

Harap korang faham, aku ni bukan nak kutuk perempuan yg seagama dengan aku, tetapi ni la realiti perempuan melayu zaman sekarang ni...
tak semua perempuan la yg macam 2 kan..tetapi siapa yg terasa 2, aku susun sepuluh jari mohon kemaafan..bukannya apa..aku just nak dorang terima kenyataan je...

Sekali lagi aku mintak maaf...

0 comments: